Monday 26 October 2015

PAS tidak akan sertai sebarang langkah yang tidak bersandarkan Islam dan matlamat kerana tidak mahu menaiki bas ekspres yang tidak sampai ke destinasinya. 

PAS menyifatkan Pakatan Harapan umpama bas ekspres yang tidak sampai ke destinasinya. Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, berkata partinya akan terus menjadi pembangkang yang beradab dan berakhlak berlandaskan Islam. 

"PAS tidak akan sertai sebarang langkah yang tidak bersandarkan Islam dan matlamat kerana tidak mahu menaiki bas ekspres yang tidak sampai ke destinasinya. 

"Apabila tidak sampai, kita pulak kena jalan kaki jauh ...sudah tiada harapan dengan harapan yang tidak sampai destinasi ...naik bas ekspres pergi Kuantan tapi guna jalan ke Kuala Lipis maka mana boleh sampai," katanya. 

Beliau berkata demikian pada sidang media di Dewan Rakyat di sini, pagi ini.

Makin lama makin celaru kenyataan dari pemimpin PAS. Hadi dan timbalannya Tuan Ibrahim tidak pernah selari apabila membuat kenyataan berhubung dengan pendirian PAS terhadap "Pakatan". Ibrahim dilihat lebih cenderung meletakkan komponen pembangkang di dalam satu pasukan walaupun dihina setiap masa oleh DAP, tetapi Hadi pula hanya ingin berpakat dengan PKR dan menolak kerjasama dengan DAP dan parti Mat Sabu.

Dendam Hadi dengan kumpulan Mat Sabu nampaknya dalam ruang lingkup pembangkang sahaja. UMNO usah terjerat dengan senario ini kerana bila tiba waktunya PAS akan tetap menjadi musuh UMNO BN.

Tak caya? tunggu sekiranya ada Pilihanraya Kecil!!

Keduannya, PAS dan PAN adalah bas ekspress yang buruk dan sesat!!

No comments:

Post a Comment