Tuesday 24 November 2015

Terengganu akan menjadi model perpaduan untuk melayu dan ISLAM.

Pendekatan Kerajaan Terengganu(UMNO/BN) yang membuka pintu luas untuk PAS menyumbang idea dan pandangan  untuk pembangunan menyeluruh melayu dan ISLAM di bumi Terengganu akan menjadi  kenyataan.

Terengganu akan menjadi model perpaduan untuk melayu dan ISLAM secara keseluruhannya dengan Presiden PAS yang kini diserang bertubi-tubi oleh Pakatan Harapan (PH) akan bersama UMNO dan kerajaan bagi menaikkan syiar Islam di Bumi Darul Iman.

Juru cakap PAS Kawasan Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim yang menyataka pendekatan PAS  terhadap UMNO telah berubah dan ini telah dikeluarkan oleh beberapa portal serta bayangan  gabungan itu akan berlaku dalam masa yang terdekat sebelum pilihan raya umum ke 14 nanti.

Menurut Jaafar Salleh,33 (pekerja swasta) ditemui Terengganu disekitar Kuala Terengganu hari ini menyatakan kesediaan kerajaan UMNOBN Terengganu untuk membuka ruang kepada PAS amat bertempatan pada masa ini dengan pelbagai fitnah dan penghinaan terhadap agama ISLAM dan Melayu.

“saya mengharapkan gabungan ini menjadi realiti di masa sekarang ini kerana kita telah melihat perpecahan melayu Islam yang cukup lama berlaku dalam negara kita”

“Sudah tiba masanya melayu ISLAM bangkit dari diperkotak katikkan oleh extrimis agama lain yang mana kita sedia makalum ada gerakan untuk menjadikan  negara ini sebuah negara kristian” katanya.

Sehubungan dengan itu beliau juga melihat dari beberapa sudut pembangunan sahsiah dan juga social akan menjadi lebih stabil bila mana gabungan dua idea parti politik terbesar ini akan menjadi realiti.

“Harapan seluruh rakyat Terengganu dan Malaysia, mahu melihat negeri serta negara akan terus subur dengan dakwah-dakwah dan juga program-program berkaitan AGAMA ISLAM”tambahnya.

No comments:

Post a Comment