Tuesday 18 August 2015

Pemimpin PAS mula kepanasan dan gelisah kerana pembangunan yang akan di bawa oleh Dato’ Seri Ahmad Razif.

Dato’ Seri Ahmad Razif mula mengumumkan bahawa pembangunan industri berkonsepkan Minyak dan Gas yang akan di buat kajian melalui anak syarikat kerajaan negeri Eastern Pacific Industrial Corporation (EPIC) di dua lokasi iaitu Pulau Duyong dan Seberang Takir.

Menurut Terengganu Times, beberapa pemimpin PAS mula kepanasan dan gelisah kerana pembangunan yang akan di bawa oleh Dato’ Seri Ahmad Razif ini akan memberi satu perubahan dan keuntungan yang besar kepada rakyat di sekitarnya seperti :

1. Peluang Pekerjaan kepada penduduk setempat dan rakyat Terengganu.

2. Menjana lebih banyak hasil daripada kepelbagaian perniagaan dan pembekalan kepada syarikat-syarikat pelabur daripada peniaga tempatan.

3. Taraf ekonomi dan pendapatan penduduk sekitar akan meningkat.

4. Mengurangkan kadar penganguran dan masalah sosial di sebabkan sumber pendapatan dan peluang pekerjaan yang ada.

5. Menjana pendapatan dan ekonomi negeri.

6. Lebih ramai anak-anak pulau duyong dan seberang takir balik bekerja dalam bidang professional minyak dan gas.

Dan banyak lagi perubahan akan berlaku yang akhirnya memberi keuntungan kepada rakyat Terengganu keseluruhannya.

Antara YB dan kepimpinan PAS yang berfikiran kolot dan bodoh sombong dengan menolak cadangan ini walaupun masih dalam kajian untuk mengenal pasti potensi pembangunan yang di lakukan tetapi ada juga yang pendek akal seperti :

Pertama YB Nor Hamzah, Adun Bukit Payong, seorang yang suka menolak apa-apa kebaikan yang di lakukan kerajaan negeri di sebabkan takut akan sokongan kepada Kerajaan Negeri dan MB meningkat, sedangkan DUN sendiri pun tidak terjaga dan selalu mengabaikan rakyat di kawasannya.

Kedua, Ya Dagang bekas calon PAS Seberang Takir yang sentiasa suka menabur fitnah dan memburuk-buruk Dato’ Seri Ahmad Razif kerana tergilakan untuk menjadi calon di kawasan Seberang Takir walaupun di tolak rakyat kerana sikapnya yang suka membuat cerita dan fitnah di kawasan Menteri Besar Tersebut.

Mereka ini pernah diberikan peluang bersama kepimpinan Dato’ Seri Ahmad Razif melalui Majlis Perundingan Rakyat untuk bersama-sama memberi idea dan sumbangan kepada Pembangunan Negeri Terengganu tetapi di tolak secara mentah-mentah kerana tidak boleh terima perbezaan fahaman politik dan tidak memberi keuntungan kepada PAS.

Di sini boleh di lihat sikap mereka yang suka mendiskriminasi dan apa yang cuba di bawa oleh mereka dengan menakutkan rakyat dengan pembangunan yang akan di laksankan dengan rekaan cerita dan fitnah seperti sudah makanan harian mereka bukan untuk membantu rakyat atau melihat dari sudut positif untuk kebaikan rakyat.

No comments:

Post a Comment