Wednesday 9 December 2015

Tan Sri Muhyiddin hanya kerana gagal berucap, adalah satu tindakan yang cukup mengaib dan memalukan bagi seseorang yang bergelar Timbalan Presiden UMNO dan berkecimpung dalam arena politik selama 45 tahun.

Bertempat di Putra World Trade Center (PWTC) semalam, telah berlangsung Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO bagi membincangkan perjalanan Perhimpunan Agung UMNO pada tahun ini. Di saat ramai yang menjangkakan UMNO akan mengambil tindakan tegas terhadap beberapa individu berikutan tindakan mereka yang jelas biadab, namun semuanya meleset sama sekali.

Hasil daripada mesyuarat berkenaan, tiada tindakan pemecatan dan penggantungan diambil oleh Majlis Tertinggi walaupun Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal bertindak menentang kepimpinan UMNO sebelum ini.

Disamping itu, keputusan mesyuarat berkenaan juga memutuskan memberi mandat penuh kepada Presiden parti untuk menyampaikan ucapan penggulungan PAU 2015 pada Sabtu ini. Perkara ini bukan dicadangkan oleh Datuk Seri Mohd Najib sendiri, tetapi ianya diusulkan oleh Naib Presiden parti dan disokong sepenuhnya oleh semua ahli Majlis Tertinggi kecuali hanya dua orang sahaja yang menentang cadangan ini.

Dua orang tersebut adalah Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Seri Shafie Apdal yang sememangnya diketahui ramai sebagai antara dua individu yang paling kerap menyerang kepimpinan Datuk Seri Mohd Najib.

Usai mesyuarat berkenaan, Tan Sri Muhyiddin kelihatan amat berang sehingga menarik lengan Datuk Seri Hishamuddin dan meluahkkan ketidak puasan hati beliau terhadap keputusan Majlis Tertinggi ini. Maka disinilah terkkeluarnya ayat yang amat biadab dan kurang enak didengar oleh sesiapa sahaja dan paling malang sekali, ayat berkenaan dilafazkan dihadapan umum.

Adakah ini contoh pemimpin terbaik yang mahu dijulang sebagai pemimpin utama negara jika ayat pu**mak dilafazkkan dihadapan Datu Seri Hishamuddin Tun Hussien dan di hadapan beberapa petugas media hanya kerana tidak mendapat peluang menyampaikan ucapan?

Jika ini yang dilakukan oleh Tan Sri Muhyiddin hanya kerana gagal berucap, adalah satu tindakan yang cukup mengaib dan memalukan bagi seseorang yang bergelar Timbalan Presiden UMNO dan berkecimpung dalam arena politik selama 45 tahun.

No comments:

Post a Comment