Saturday 12 December 2015

didominasi oleh suara-suara akar umbi.

Perbahasan para perwakilan sepanjang Perhimpunan Agung UMNO kali ini didominasi oleh suara-suara akar umbi yang menyuarakan permasalahan rakyat yang dihadapi sejak akhir-akhir ini. Kebanyakan perbahasan menuntut pihak kerajaan melakukan sesuatu bagi meringankan bebanan yang dihadapi rakyat.

Banyak perbahasan selama dua hari ini menyentuh tentang isu kenaikan harga barang yang dilihat sedikit sebanyak membebankan rakyat disaat kelembapan ekonomi yang melanda dunia hari ini. Samada ianya dirasai ataupun tidak, namun semua pembahas menuntut supaya kerajaan melakukan sesuatu bagi menangani permasalah ini.

Menurut risikan dari sumber dari Majlis Tertinggi, rungutan dan permintaan para perwakilan yang disuarakan pada Perhimpunan kali ini diberi perhatian serius oleh Presiden dan Majlis Tertinggi parti bagi mencari jalan penyelesaian bagi semua permasalahan yang dihadapi oleh rakyat.

Dalam perkembangan yang sama, ada diantara perwakilan yang menuntut isu pendidikan harus di perkasakan sesuai dengan peredaran zaman. Menurut beberapa perwakilan, mereka mengharapkan pendidikan di negara ini diperkukuhkan sesuai dasar pendidikan negara. Ini bagi memastikan generasi akan datang akan lebih berilmu dan pengajaran yang lebih seragam sesuai dengan hala tuju negara maju yang ditetapkan pada tahun 2020.

Apa yang pasti, kesemua keluhan dan saranan mereka akan dijawab oleh Perdana Menteri dan Presiden parti pada sesi penggulungan persidangan UMNO yang dijangka akan dilakukan pada petang ini. Pastinya semua perwakilan dan rakyat Malaysia menantikan samada pihak kerajaan mempunyai pelan kontegensi terhadap semua keluhan yang disuarakan pada perhimpunan ini.

No comments:

Post a Comment