Saturday 12 March 2016

Wujud Gerakan Pecat Hadi, Pemimpin PAS Terengganu Terlibat? sebarkan...



Muktakhir ini Presiden Parti Islam Se-Malaysia (PAS), Dato’ Seri Abdul Hadi Awang menerima serangan secara terbuka dari kalangan pemimpin PAS di peringakat pusat terutamanya Dato’ Husam Musa.

Terbaru sebaran video yang dibuat Parti Amanah Negara (PAN) menerusi laman facebook mereka juga memuat naik hentaman kepada presiden parti PAS itu.

Menurut sumber, kenapa dengan kelantangan Husam menghentam Abdul Hadi dan PAS tidak pernah mengambil tindakan tegas kepada beliau dan mana-mana pimpinan PAS yang berada di pentas pakatan harapan(PH) sedangkan PAS sudah istihar tidak lagi bersama PH.

PAS Terengganu yang diketuai Pesuruhjaya nya Sahtifu Bahri Mamat juga tidak pernah membuka mulut mempertahankan presiden parti itu yang mana setiap siri jelajah ceramah yang dibuat PAN seluruh Negara muktakhir ini kuat menghentam Abdul Hadi.

Hanya yang bersuara dari kalangan PAS pusat sahaja menerusi setiausaha agongnya  Dato’ Takiyuddin Hassan yang banyak mengeluarkan kenyataan mempertahankan presiden parti itu.


Sahtifu Bahri juga telah mengunakan nama Abdul Hadi dalam kenyataan menyokong mantan Menteri Besar Terengganu menerajui semula Terengganu jika undi tidak percaya yang dibawa Ahmad Said dalam sidang dewan undangan negeri (DUN) baru-baru ini.

Sedangkan dalam kenyataan media yang dibuat Abdul Hadi di parlimen menafikan bahawa beliau terlibat dalam gerakkan undi tidak percaya kepada Dato’ Seri Ahmad Razif Abd Rahman.

Disini jelas Sahtifu Bahri juga adun Paka, telah menghina presiein parti itu dengan kenyataan-kenyataan yang dibuat pada minggu lalu dengan menggunakan nama presiden PAS itu.

Abdul Hadi kini di lihat sebagai liabiliti kepada PAS kerana telah menyokong presiden UMNO yang juga Perdana Menteri Malaysia Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak  kebelakangan ini dan ia TIDAK digemari oleh kepimpinan PAS Terengganu yang diketuai Adun Paka itu.

No comments:

Post a Comment