Friday 4 March 2016

PAS Selangor Cadang Bubarkan DUN Selangor?. Sebarkan...

PAS Selangor nampaknya cuba menonjolkan diri dalam isu ‘Mahathir keluar UMNO’. Umum sudah diketahui oleh umum terutama ahli PAS bahawa kepimpinan PAS Selangor sentiasa menongkah arus di dalam apa juga keputusan yang diputuskan oleh PAS pusat.

PAS Selangor berpendapat tiada guna mana-mana pihak memberikan “talian hayat” kepada kerajaan sekarang ketika ia dianggap sudah sampai ke penghujung dan kepentingan negara mesti diutamakan.

Naib Presiden PAS Datuk Iskandar Abdul Samad berkata apa yang diperlukan kini adalah perdana menteri dan anggota kerajaan dibentuknya, ditukar kerana kononnya skandal yang terpalit tanpa menyebut bahawa segala fitnah kepada Kerajaan BN dan Perdana Menteri terjawab dengan saluran undang-undang yang telus.

Iskandar lupa betapa kedudukan PAS Selangor hanya menjadi Badut Politik, angguk-angguk, geleng-geleng dan berada dalam situasi tertekan dengan kemunculan PAN di Selangor. Bagaimana PAS Selangor masih boleh kekal “tidur bersama dengan ‘isteri yang diceraikan, DAP”?

Iskandar terkenal dengan cukup licik mencelah untuk raih populariti dan perhatian Pakatan Harapan tetapi malangnya beliau sendiri tidak mampu untuk beri perhatian kepada pengundi dan rakyat DUNnya sendiri.

Iskandar mungkin sengaja ingin kelirukan ahli PAS apabila Presiden PAS Abdul Hadi mengumumkan PAS tidak akan menyertai mana-mana perhimpunan untuk mendesak Najib melepaskan jawatannya.

Nada Iskandar sejak tertubuhnya parti yang diasaskan oleh Mat Sabu, PAN nampaknya semakin ada persamaan.

Berbekalkan kononnya UMNO BN sudah buruk kerana fitnah skandal, Iskandar sendiri tidak pernah mengeluarkan kenyataan tentang skandal Kerajaan Selangor yang didedahkan ahli pakatan sendiri. Kenapa membisu? Kalau Iskandar berpegang kepada betapa mana-mana kerajaan gagal kerana skandal maka perlu bubarkan parlimen, kenapa tidak bubarkan di Selangor dahulu.

Beranikah Iskandar cadangkan kepada Azmin?

Cukup-cukuplah menjual ayat “rakyat itu dan rakyat ini”.

No comments:

Post a Comment