Monday 18 January 2016

PAN Janji Lantik Anak Nik Aziz Sebagai Menteri Besar?

Nik Omar Nik Abdul Aziz, anak bekas mursyidul am PAS Allahyarham Nik Abdul Aziz Nik Mat baru-baru ini telah diisytiharkan pada satu majlis malam ini sebagai salah seorang pemimpin Parti Amanah Negara (PAN) Kelantan. Malah beliau terus dilantik sebagai Pengerusi Panel Syariah Amanah Kelantan diumumkan menyertai parti serpihan PAS itu.

Timbalan Presiden PAN, Salahuddin Ayub turut mengesahkan bahawa Nik Omar telah menyertai parti serpihan Pas itu seperti yang diumumkan semasa Majlis Makan Malam Amanah Kelantan, di Petaling Jaya.

Namun, Nik Omar menafikan penyertaan beliau dalam‎ PAN seperti mana yang dilaporkan portal berita.

“Ambo (saya) tidak terlibat, ambo bawa pandangan masing-masing, kena terima kewujudan dan menghormati satu sama lain,” katanya.

Pengerusi PAN Kelantan, Datuk Wan Rahim Wan Abdullah menjelaskan penyertaan anak kedua bekas Mursyidul Am Pas, Nik Omar Nik Abdul Aziz ke dalam parti itu diluar pengetahuannya.

“Saya tidak boleh komen buat masa ini (penyertaan Nik Omar dalam PAN), saya kena dapatkan maklumat terlebih dahulu.

“Apa yang diumumkan pengerusi majlis malam itu (Nordin Hussin yang juga Pengarah Komunikasi PAN Kelantan) diluar pengetahuan saya, saya kena dapatkan maklumat terlebih dahulu,” katanya.

Kini kedengaran desas-desus PAN mahu menjanjikan Nik Omar sebagai Menteri Besar Kelantan sekiranya PAN berjaya menguasai Kelantan dalam pilihanraya nanti.

PAN seolah-olah hanya ingin menumpang populariti Allahyarham Nik Aziz untuk cuba meraih simpati rakyat Kelantan.

PAN kini ibarat ‘hidup segan mati mahu’ yang hanya sekadar menumpang populariti seseorang untuk terus hidup.

Rakyat Kelantan menunggu respon dari Nik Abduh, anak arwah Nik Aziz yang menjadi ahli Parlimen Pasir Mas yang terlalu jarang masuk melawat kawasan.

No comments:

Post a Comment