Wednesday 6 January 2016

Menteri Besar Selangor Azmin Ali melantik ahli-ahli parti PAN sebagai ahli majlis tempatan.

PAS Selangor menghormati keputusan Menteri Besar Selangor Azmin Ali untuk melantik ahli-ahli parti Mat Sabu sebagai ahli majlis tempatan, walaupun ia tidak mengiktiraf parti serpihannya itu.

“Walaupun PAS tidak mengiktiraf AMANAH dan tidak mempunyai sebarang hubungan dengannya namun kami memahami dilema yang dihadapi oleh Azmin.

“Tetapi ini sama sekali tidak mengubah pendirian kami terhadap PAN yang telah mengkhianati PAS dan sentiasa menyerang PAS,” kata setiausaha PAS Selangor Mohd Khairuddin Othman dalam satu kenyataan semalam.

Khairuddin juga mengucapkan terima kasih kepada Azmin kerana tidak mengurangkan jumlah ahli majlis PAS dan berharap boleh terus bekerjasama untuk rakyat Selangor.

Exco kerajaan Selangor, Ean Yong Hian Wah hari ini mengumumkan bahawa PAN akan mendapat lapan daripada 34 kerusi majlis sepertimana diminta.

PAN akan mempunyai wakil di Sepang, Kuala Langat, Sabak Bernam, Hulu Selangor dan Kuala Selangor, katanya.

ADUN Hulu Kelang Saari Sungip dari PAN sebelum ini dilaporkan berkata bahawa parti itu berharap kerajaan negeri akan akur dengan permintaan untuk pelantikan 34 wakil di 12 majlis tempatan Selangor.

Umpama bersekedudukan selepas bercerai dan lebih memalukan ada yang umpamakan PAS tidak ubah seperti mabuk atau gila talaq. Tidak diperlukan tetapi masih enggan keluar dari hubungan tersebut. Rakyat Selangor melihat kepimpinan PAS Selangor hanya pentingkan jawatan untuk pastikan poket sentiasa kembung.

No comments:

Post a Comment