Tuesday 21 June 2016

SAF Orang Muda Program Transfomasi Orang Muda (TOM).

Paka menjadi pusat sambutan Nuzul Al-Quran Peringkat Dungun 22 Jun 2016 (Sabtu) bersamaan 17 Ramadhan 1437 hijrah di Masjid Masjid Jamek Paka.

Lebih 299 peserta Program Transfomasi Orang Muda (TOM)  menyertai sambutan sempena Nuzul Al-Quran bersama Ketua Pemuda UMNO Bahagian Dungun Saudara Asri Bin Mohd dan Penghulu Mukim Paka En Shukri Hashim serta J3k kawasan-kawasan dalam dun paka.

Nuzul Al-Quran merupakan hari permulaan turunnya al-Quran pada siangnya 16 Ramadhan dan malamnya 17 Ramadhan dalam Islam.

Ketua Pemuda UMNO Bahagian Dungun Saudara Asri bin Mohd berkata sambutan bertemakan `Saf Orang Muda’ itu akan diisi dengan program ceramah, forum,bacaan yasin dan sebagainya.

“Sambutan Nuzul Al-Quran diadakan pada setiap tahun dan kali ini kami memilih untuk orang muda bersama kami dalam program seperti ini dan telah memilih salah satu masjid dipaka  sebagai pusat sambutan.ujarnya pada DungunTimes pada hari ini.

Katanya program itu juga untuk memperingati turunnya Al-Quran pada 17 Ramadan yang disebut Nuzul Al-Quran dengan ayat pertamanya Iqra’ (melalui wahyu pertama diturun kepada Nabi Muhammad SAW iaitu Surah Al Alaq ayat 1-5).

Ahli panel jemputan pada Forum Nuzul Al-Quran itu ialah Ustaz Hj Ahmad Kamal Bin Abdullah Mantan Yang Berhormat Dun Sura.

No comments:

Post a Comment