Saturday 10 September 2016

Persidangan Perwakilan UMNO Dungun.

Dungun 10 Sept. - Persidangan perwakilan UMNO bahagian adalah medan terbaik kepada para pemimpin dan ahli parti terutama di peringkat akar umbi berkumpul untuk mengukuh dan memperkasakan perjuangan terutamanya dalam tempoh yang begitu mencabar ketika ini.

Ketua UMNO Bahagian Dungun, Dato Haji' Din Bin Adam berkata, persidangan ini sangat penting bagi membolehkan mereka menilai semula apa yang telah dilakukan sejak persidangan yang lalu sebelum merangka pelan tindakan ke arah memantapkan perjuangan UMNO.

"Persidangan perwakilan bahagian adalah simbol yang menyemarakkan perjuangan UMNO dan sepatutnya menjadi acara yang ditunggu-tunggu oleh semua pemimpin parti.

Persidangan  dirasmikan oleh Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia, Yb Dato' Sri Ismail Sabri Bin Yaakub dan juga Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah.

Seramai  741 perwakilan dari 102 cawangan menghadiri persidangan kali ini.

Dato Sri Ismail Sabri menarik perhatian, UMNO Dungun telah menunjukkan solidariti yang tinggi apabila mengambil pendekatan baharu tahun ini dengan kehadiran yang merangsangkan.

"UMNO bahagian Dungun telah memasuki fasa baharu dengan menjadikan solidariti keluarga besar UMNO sebagai keutamaan dengan slogan 1Padu.

Dato Sri turut mengajak pemimpin di semua peringkat terutamanya akar umbi supaya yakin terhadap dasar dan usaha yang dilakukan oleh pemimpin negara.

"Adalah menjadi tanggungjawab mereka untuk mempertahankan pemimpin berdasarkan kepada rekod prestasi yang ditunjukkan.

"Dalam tempoh 70 tahun sejak UMNO ditubuhkan, kita dapat melihat negara ini dibangunkan dengan pesat dan pantas hasil daripada usaha para pemimpin kita sejak dulu," katanya.

No comments:

Post a Comment